Starten met een paar posts of een keer een nieuwsbrief mailen naar al je klanten is niet zo moeilijk. Die manier van online actief zijn volhouden en meerwaarde geven - dát is de uitdaging. In deze praktische training leer je wat de zeven essentiële stappen zijn voor een online communicatieplan met een stevig fundament waar je als organisatie direct mee aan de slag kunt én dat je makkelijk verder uitbouwt.

voor wie

Managers en communicatiemedewerkers die hun bedrijven online beter zichtbaar willen hebben door actiever te worden op sociale media. Doel is om hun online communicatie meer grondslag te geven en duidelijke houvast te hebben voor de opzet van een effectief communicatiebeleid.

praktische training

We leggen de basisbeginselen van online communiceren uit. Hoe leg je de fundamenten voor een effectieve en zinvolle communicatie waar je op verder kunt bouwen? Natuurlijk maken we tijdens de training al de vertaalslag naar jullie bedrijf zodat je met het geleerde ook direct aan de slag kunt.

wat kun je ermee

We leren je keuzes te maken: waar je actief wordt, wat je doet, hoe vaak je communiceert en wat de valkuilen zijn. Na deze training heb je alle knowhow om zelf een goede start te maken met de online communicatie van je bedrijf en die aanpak binnen de organisatie efficiënt uit te rollen. Actief zijn met je bedrijf op sociale media - of dat nou op Youtube, Instagram of LinkedIn is - helpt je om in contact te blijven met je huidige klanten, in beeld te komen bij potentiële klanten, sollicitanten te interesseren voor je bedrijf en misschien wel nieuwe partners te triggeren om met je samen te werken.

wat ga je doen

In deze kerntraining maak je op basis van de zeven essentiële stappen een online communicatieplan dat helemaal is afgestemd op jullie organisatie. Doel, doelgroepen, kanalen en tone of voice zijn belangrijke onderdelen. Maar minstens zo belangrijk zijn de planning en de interne taakverdeling. Na de training heb je duidelijke houvast om je online communicatie op te starten en verder uit te bouwen.

 

Goed dat je gelijk aan de slag kunt met wat er die ochtend is besproken. Dat motiveert ons om nu wel echt serieus door te pakken.

 

wat levert het op

Effectief online communiceren houdt in dat je met een sterke inhoudelijke boodschap relatief eenvoudig een groot bereik kunt realiseren. Je komt beter op het netvlies bij (potentiële) klanten of andere stakeholders met visueel aantrekkelijke beelden.  Daarbij komt dat online communicatie eigenlijk een must is - online níet actief is simpelweg geen optie. Met het 7-stappenplan leg je het fundament onder een slimme online communicatiestrategie.

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien ook meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check de tarieven

Inspiratie opdoen
TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓           ↓            ↓
Communicatie voor Doeners logo