Starten met online communicatie is niet zo moeilijk. Je post een bericht over een nieuw project, je stuurt een nieuwsbrief omdat je een evenement organiseert, je reageert als een klant je tagt op Instagram. Maar krijg je het drukker, dan gaat het 'gewone' werk voor. Zonder plan is het dan ook moeilijk om structureel online te communiceren. Terwijl communiceren alleen zin heeft als je regelmatig van je laat horen.

voor wie

Jij 'doet' of organiseert de online communicatie binnen je bedrijf, vaak naast je andere werkzaamheden. Denk aan het bijhouden van de website, sociale media, nieuwsbrieven.

Je weet zo’n beetje wat nodig is voor de online communicatie, maar het ontbreekt je aan tijd en kennis om het goed uit te rollen in je organisatie.

wat kun je ermee

Je leert hoe je de online communicatie kunt organiseren binnen jouw organisatie. Je kent de basisbeginselen* van online communiceren. Je weet wie je doelgroepen zijn, wat hen bezighoudt en waar ze online actief zijn. Je hebt een plan dat past bij wat jullie aan kunnen en dat voor continuïteit zorgt. Je weet precies wanneer je wat gaat communiceren en bij wie je de content kunt halen. Zo kun je de online zichtbaarheid van je bedrijf vergroten en het positieve effect ervan gaan merken.

* Vind je dit nog lastig? Kijk dan eerst bij de module 'Kerntraining: 7-stappenplan'

workshop

Je gaat zelf gericht aan de slag met wat je al deed - dat vul je aan en bouw je verder uit. Natuurlijk helpen we je met meer inzichten en geven we je feedback en concrete tips zodat je straks meteen met je plan kunt beginnen.

wat ga je doen

Je maakt je werkplan op basis van het 7-stappenplan voor online communicatie. Per doelgroep stel je de kanalen in waarop je gaat communiceren. Denk aan nieuwsbrieven, sociale media, blogs en of (video)nieuws op de website. Je kiest twee à drie contentpijlers. Ook maak je een heldere taakverdeling: wie stuurt welk kanaal aan en waar of bij wie haal je de content op.


TIP! In de workshop CONTENT leer je welke pijlers het meest relevant zijn voor jouw doelgroepen en welk type content je daarvoor kunt maken of vinden.


wat levert het op

Aan het eind van de sessie heb je een plan voor drie maanden. Na twee maanden kijk je wat goed werkt en wat misschien niet. Kortom: evalueer en stuur bij. Geen enkel communicatieplan is in beton gegoten - regelmatig aanscherpen is sowieso slim. Blijf alert op actuele gebeurtenissen - je zult zien dat je daar gaandeweg steeds meer oog voor krijgt. En dan wordt het pas écht leuk!


TIP! In de GO SOCIAL workshop voor teams leren we je hoe je het hele team meeneemt in het communicatieplan. Je online communicatie is het meest effectief als dit met en door zoveel mogelijk mensen gedeeld wordt, ieder in zijn eigen netwerk. Dát is de succesfactor van sociale media.


 

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check de tarieven

TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓                  ↓                   ↓
Communicatie voor Doeners logo