Als je geen tastbaar product verkoopt maar een dienst levert, is het soms lastiger om daar een goed verhaal bij te vertellen dat klanten aanspreekt. Zaak om je dienst voor klanten te vertalen naar oplossingen voor problemen waar ze tegenaan lopen. Je kunt ze tips geven of laten zien welke rol jullie kunnen spelen bij lastige kwesties. Last but not least: vertel ook wie jullie zijn. Want mensen doen zaken met mensen, voorál als het gaat om diensten.

voor wie

Jij 'doet' of organiseert de online communicatie binnen je bedrijf, vaak naast je andere werkzaamheden. Denk aan het bijhouden van de website, sociale media, nieuwsbrieven.

Je vindt het lastig om telkens weer nieuwe en originele content te bedenken. Welke onderwerpen kies je, wie vindt wat interessant, past de inhoud wel bij jullie bedrijf?

Je worstelt met de organisatie van de online communicatie. Niet alleen het verzamelen van verhalen, beelden en video’s en het plaatsen ervan op de verschillende kanalen kost je veel tijd, ook het zoeken naar wie jou daarbij kan helpen.

workshop

Je gaat zelf een contentplan maken. Je kent de basisbeginselen* van online communiceren: je kent je doelgroep(en), weet wat hen boeit en waar ze online actief zijn.  Je gaat dus heel gericht aan het werk. We helpen je met het maken van de keuzes, geven je tips en feedback.
* Vind je dit nog lastig? Dan is de module 'In 7 stappen online communiceren' misschien ook interessant.

wat kun je ermee

Je hebt straks een contentplan met een aantal hoofdonderwerpen, de pijlers. Dit zijn de belangrijkste 'haakjes' die je gaat gebruiken voor jullie (online) communicatie. Zo is het makkelijker om regelmatig iets te vertellen wat ook relevant is voor je doelgroepen. Dat geldt ook voor het verzamelen van content: je kunt collega's die veel van het onderwerp weten heel gericht om input vragen.

wat ga je doen

We gaan je doelgroep(en) specificeren. Wat zijn het voor mensen, wat boeit ze, waar zijn ze mee bezig, wat vinden ze lastig, waarover maken zij zich zorgen en hoe kan jullie expertise daarbij helpen? We bedenken twee à drie thema’s die jullie bedrijf onderscheiden van de concurrentie en die relevant zijn voor jullie doelgroep: de contentpijlers voor jullie communicatie. Ook bepaal je de juiste tone of voice, de vorm(en) waarin je de content aan wilt bieden en op welke kanalen. Dit is de basis van je contentplan. Hoe je aandacht trekt met verrassende content die toch herkenbaar is voor jullie organisatie en welke tools je kunt gebruiken voor een efficiencyslag maken het contentplan compleet.


TIP! Wil je echt in het hoofd van je klant duiken? Kies dan de module KLANTREIS. Dan breng je samen met alle betrokken collega’s de klantcontactmomenten en klantprocessen uitgebreid in kaart. Zo ga je niet alleen beter communiceren, het geeft je ook inzicht hoe je de werkprocessen kunt verbeteren. Voor nog blijere klanten. 🙂


wat levert het op

Je weet altijd wat je kunt communiceren en doet dat met vaste regelmaat. Bovendien bereik je al je communicatiedoelgroepen op de verschillende kanalen. Ook is het makkelijker om boeiende content te creëren, omdat je bij collega's om concrete input kunt vragen over een onderwerp waar zij juist veel vanaf weten.

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien ook meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check de tarieven

TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓            ↓            ↓
Communicatie voor Doeners logo