Hoe meer collega's 'meedoen' met online posts en filmpjes, hoe beter het bereik ervan en dus de effectiviteit. Hoe krijg je je collega's nou zover dat ze dat ook gaan doen? Sterker: dat ze zich onderdeel voelen van de communicatiestrategie van de organisatie en actief participeren?

Online communicatie is nooit eenrichtingsverkeer. Of een individuele verantwoordelijkheid. Communiceren is in alle opzichten een kwestie van dialoog. Slim samenwerken met collega's geeft je online inspanningen bovendien een enorme boost.

voor wie

Communicatiemedewerkers, andere medewerkers en managers die (nog) niet weten hoe ze een rol kunnen spelen binnen de communicatiestrategie van hun organisatie maar wel willen weten hoe ze daaraan (op een makkelijke en leuke manier) bij kunnen dragen.

workshop

We gaan actief aan de slag om de dynamiek van jullie communicatie te vergroten. We inspireren jullie met ludieke, serieuze en sterke voorbeelden en maken daarbij de vertaalslag naar jullie eigen organisatie. Welke verhalen kunnen jullie delen, hoe kan iedereen goed meedoen en hoe organiseer je zoiets? Je leert dus ook hoe je Go Social praktisch vormgeeft - we tippen je over een paar handige tools en slimme trucs om het je collega's in het veld zo makkelijk mogelijk te maken.

wat kun je ermee

Na deze training weten jij en je medewerkers wat ieders meerwaarde is in het grotere (en abstracte) communicatiebeleid. Dat levert automatisch meer betrokkenheid op - iedereen weet immers hoe hij of zij bij kan dragen. Zo wordt communiceren geen 'aparte' taak voor de communicatiemedewerker, maar een natuurlijk onderdeel van ieders werk dat je op een leuke manier kunt invullen. Enthousiasme gegarandeerd!

wat ga je doen

We vertalen jullie communicatiestrategie in een praktisch plan met een duidelijke planning en heldere taakverdeling. Het hele team gaat straks aan de slag met online communiceren zonder dat het management of degene die eindverantwoordelijk is voor de communicatie de regie verliest. Al moet je af en toe wel een beetje kunnen loslaten. (Maar dat komt de communicatie absoluut ten goede. Bedenk: je collega's zijn je beste ambassadeurs!)

wat levert het op

Alle medewerkers, ongeacht functie, zijn betrokken bij de uitvoering van het bedrijfsbrede communicatieplan en weten welke rol ze daarin kunnen spelen. Iedereen doet mee! Tegelijkertijd hou je de regie. Met duidelijke handvatten en nog belangrijker: een duidelijk verhaal over je bedrijf, waar je heen wilt en wie je wilt bereiken. Want je wilt niet noodgedwongen moeten rectificeren of erger: reputatieschade lijden. Met een goed plan van aanpak zijn je medewerkers goud waard bij het succesvol uitrollen van je communicatiestrategie.

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check hier de tarieven

Go Social!
TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓         ↓         ↓ 
Communicatie voor Doeners logo