Klant is koning. Dat is het credo van veel bedrijven. Je wilt de klant altijd de beste ervaring bieden, zodat hij voor jou kiest. En toch lukt dat niet altijd. Hoe kan dat?

Eigenlijk moet je letterlijk snappen waar je klant heen wil, in zijn hoofd kunnen kruipen, de mens achter de klant begrijpen. Waar ligt hij wakker van, waarover praat hij, wat wil hij bereiken? Als je zijn verborgen behoeften kent, kun je een optimale klantervaring bieden op élk moment dat je contact met hem hebt. Van prospect tot aan trouwe klant. Dat is de klantreis. En die klantreis is een teamprestatie.

voor wie

Voor elke medewerker die op een of andere manier contact heeft met de klant, dus niet alleen sales- en accountmanagers. Een optimale klantervaring realiseren is een teamprestatie - idealiter zijn alle afdelingen vertegenwoordigd.

brainstormsessie

We dagen je uit om op een andere manier naar je bedrijfsprocessen te kijken en echt te zien wat je collega's doen. Onder leiding van een onafhankelijke cursusleider delen jullie actief je kennis en ervaringen. Doel is om elkaar te inspireren. Naar elkaar luisteren en feedback geven staan centraal - ook goed voor de teamspirit! Je kunt ook overwegen om klanten mee te nemen of die in ieder geval vooraf te interviewen zodat je over voldoende input beschikt.

wat kun je ermee

We werken vanuit concrete praktijksituaties zodat je weet hoe je klant jouw organisatie ervaart. Vanaf het moment dat hij zich oriënteert tot aan trouwe klant. Deze inzichten gebruik je om je processen nog vlotter en beter te maken.


TIP! Mooie klantverhalen kun je óók heel goed inzetten als content voor je online communicatie.


wat ga je doen

Jullie brengen de ervaringen (contactmomenten, interacties) van klanten in kaart. Dat doe je vanuit het oogpunt van de verschillende klantgroepen of persona's. Bij een bouwbedrijf dat werkt voor gemeenten zijn er verschillende persona’s die (mee)beslissen. We kruipen in het hoofd van deze mensen om te weten wat ze denken, voelen en meemaken. Daarna ga je het hele klantproces door om de kansen en pijnpunten te signaleren en op te pakken.

wat levert het op

Je weet nu aan welke knoppen je moet draaien voor een betere klantervaring en soepel lopende bedrijfsprocessen. Van zo'n ultieme klantreis worden niet alleen je klanten blij, maar ook je medewerkers. Dat maakt dat ze meer gedreven zijn om zo te blijven werken. Last but not least: positieve klantervaringen leveren veel relevante content op voor jullie online communicatie.

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check de tarieven

TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓        ↓        ↓
Communicatie voor Doeners logo