Een leuke zin bedenken bij een foto. Vijf zinnen bij een filmpje. Langere stukken schrijven over je bedrijf en jullie producten en dienstverlening of hoe jullie het verschil maken. Een klantcasus. Even snel iets schrijven wat goed gelezen 'moet' worden: dat vindt lang niet iedereen makkelijk. In de workshop Schrijf met Effect leer je hoe je op een effectieve manier 'leuk' schrijft voor sociale media, op een manier die past bij jullie bedrijf en jullie manier van communiceren.

voor wie

Managers, communicatiemedewerkers en andere medewerkers van bedrijven die makkelijker willen kunnen schrijven en die op zoek zijn naar een goede aanpak en aansprekende tone-of-voice voor hun online tekstjes en teksten.

workshop

We gaan kort in op de verschillende soorten teksten. Wat verwachten lezers eigenlijk precies? Wanneer haken ze af en wanneer lezen ze door? We maken de vertaalslag naar jullie bedrijf. Wie wil je bereiken, welke toon past daarbij en hoe verwoord je je verhaal nou makkelijk? Tijdens de workshop werk je een concrete opdracht uit.

wat kun je ermee

We leren je kijken door de ogen van de lezer: wat interesseert hem of haar, welke woorden kies je wel of niet? Je leert keuzes te maken: wat moet je wel uitleggen en wat niet? Kun je wel of geen jargon gebruiken? Je gaat kritisch kijken wat je wilt bereiken als je communiceert. Wat zijn de valkuilen?  Na deze workshop zie je veel scherper wanneer een tekst prikkelt om door te lezen en wanneer niet. Zodat uiteindelijk alles wat er over je bedrijf op papier wordt gezet de juiste snaar raakt.

 

Pas kwam een van de uitvoerders met een idee voor een post én met foto's die hij zelf had gemaakt. Toen vond ik het écht leuk worden! De collega's in het veld weten goed wat er speelt en wat onze klanten interesseert.

 

wat ga je doen

In deze workshop gaan we kort in op wat een tekst aansprekend maakt. Welke valkuilen zijn er en waar moet je je goed bewust van zijn? We kijken naar jullie doel, doelgroepen en tone of voice. SEO, tags, woordkeuze: het komt allemaal aan bod. Je gaat ook echt aan de slag met een concrete schrijfopdracht. Na afloop kun je dus direct iets online zetten.

wat levert het op

Schrijven met effect komt er feitelijk op neer dat je teksten mensen aan het denken zetten, hen iets laten doen of hen iets leren. Doordat je weet waar je op moet letten om dat voor elkaar te krijgen, vergemakkelijkt dat jouw schrijfproces en realiseer je in kortere tijd betere teksten. Of dat nou één zinnetje is bij een foto op Instagram of op jullie site of een langere tekst voor bijvoorbeeld een whitepaper of op LinkedIn.

WAT KOST DAT?

Eén module volg je met twee personen al voor 695 euro. Wil je met meer collega's aan de slag, of misschien meer trainingen doen? Dat is extra voordelig!

Check de tarieven

TOE AAN WAT INSPIRATIE?

Meld je aan voor de nieuwsbrief  en we houden je op de hoogte. Gratis en zonder verdere verplichtingen.

↓                  ↓                   ↓
Communicatie voor Doeners logo